fbpx

De indeling van jullie feest.

February 9, 2018
February 9, 2018 deweddingdj

Als WeddingDJ.nl krijgen wij vaak van de aanstaande bruidsparen de vraag; hoe kunnen we het beste onze feest avond indelen?

 

En dankzij de ervaringen bij veel bruiloften adviseren wij dan ook graag bij deze vraag.

Het blijkt namelijk vaak dat de bruidsparen het lastig vinden om in te schatten hoeveel tijd bepaalde onderdelen van de avond kosten, denk aan de binnenkomst van de avondgasten, de stukjes en het feest gedeelte zelf.

Natuurlijk verschilt het enorm wat betreft tijdsduur afhankelijk van het aantal gasten dat jullie verwachten op het feest.

En of jullie zelf wel of niet openstaan voor stukjes en of deze er natuurlijk überhaupt zullen zijn.

 

Tijdens het maken van een tijdsplanning is het belangrijk om voor ogen te houden wat er voor jullie het belangrijkst is.

De felicitaties van de gasten, de stukjes of het feest?

En zoals jullie misschien denken is inderdaad het feest voor de meeste het belangrijkste onderdeel van de avond.

Dan willen jullie natuurlijk dat hier de meeste tijd heen gaat.

Het is dan ook handig om een tijdsplanning te maken als richtlijn, natuurlijk zal niet alles stipt op dat moment gebeuren of klaar zijn maar zo houden jullie de avond wel overzichtelijk en verliezen jullie niet uit het oog wat er centraal moet staan.

Natuurlijk gaan jullie dit niet allemaal zelf regelen maar daar hebben jullie de ceremoniemeester voor, het is daarom dan ook handig om daar goede afspraken mee te maken zodat die de gewenste tijden kan bewaken.

 

Bij 90% van de bruiloften die wij doen zien we de volgende volgorde en tijdsbesteding (voor het voorbeeld gaan we er vanuit dat het feest om 20:00 uur begint)

20:00 uur inloop en felicitaties van de avondgasten.

21:00 uur de inloop is klaar en als er stukjes zijn worden deze nu gedaan.

21:30 uur de openingsdans!

21:33 uur FEEST!

 

Afhankelijk van de begintijd, aantal avondgasten en de hoeveelheid stukjes die er gedaan worden is dit ongeveer de rode draad die wij vaak zien op de feest avonden.

Een extra tip om het feest gedeelte maximaal te kunnen benutten is dat de stukjes naar dat de openingsdans is geweest niet meer gedaan kunnen worden.

Dit legt namelijk het feest compleet stil en dan moet de sfeer er opnieuw ingebracht worden en dit kost tijd, en die tijd gaat weer van het feesten af.

Dus zorg er voor dat jullie ceremoniemeester op de hoogte is van jullie tijd wensen zodat die er op aan kan sturen bij de mensen die stukjes willen doen.

 

Deze tips zijn natuurlijk geen verplichting, dit is slechts een patroon wat wij vaak zien en ook adviseren aan de bruidsparen die ons boeken.

Schroom ook niet om duidelijk te zijn naar alle betrokkenen van jullie feest, zowel ons , de ceremoniemeester, bediening en eventuele andere mensen die een bijdrage leveren aan jullie grote dag.

Het is immers jullie dag!

En deze moet verlopen zoals jullie dat willen en niet zoals andere dat willen.

Mochten jullie nog twijfelen over de invulling van de avond of de gehele dag dan kan de locatie jullie ook bij staan en adviseren zij doen immers wekelijks bruiloften dus maak gebruik van deze ervaring.

 

Hopelijk heeft deze blog het één en ander duidelijk gemaakt voor jullie en helpt het jullie op weg bij het organiseren van jullie grote dag!

 

Mochten jullie benieuwd zijn naar de mogelijkheden van ons als Wedding DJ neem dan contact op via: info@deweddingdj.nl